Page 2 of 22 FirstFirst 123412 ... LastLast
Results 11 to 20 of 218
Like Tree106Likes

Thread: Balkan Boyz [BosnianTeam]

  1. #11
    Super Moderator PricopGeorgeCătălin's Avatar
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Romania
    Posts
    12,976
    Nice team, keep going like that :P
    Orlova FC - onForum - LIKE Orlova FC - onYoutube - SUBSCRIBE Orlova FC - onFacebook

  2. #12
    Champion Ljepoje's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    2,955
    Quote Originally Posted by PeterMeter View Post
    Yeah, I think I'm level ahead of you, and I'm not sure how the profits were divided last year but I don't remember being impressed.
    I'm at lvl5 now and most of the opposition are lvl6 and 7, I think there was one other lvl5 in the preliminaries but I haven't checked if they progressed as well. The *-average seems to be around 39*..

    Good luck tonight! I got another lvl7 opponent tonight, in just about an hour, but they look beatable!

    Yeah, neither do I. But if I´m correct, the prize money/awards are based on overall quality and opposition. But, since I´m not a big fan of the CUP tournament at all, it doesn´t effect me as much as the others.

    Well to be honest with you, I rather prefer to play against better/equal opponents and lose by 2-1 or get a draw by 1-1 then losing/drawing against a much weaker opposition (like today). http://forum.topeleven.com/top-eleve...-doing-73.html ... Just ridiculous

    Anyway, hope you're game went well!
    PROUD MANAGER OF...
    ____________________***______________________


  3. #13
    Champion Ljepoje's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    2,955
    Quote Originally Posted by PricopGeorgeCătălin View Post
    Nice team, keep going like that :P

    Thanks, wish you the best @PricopGeorgeCătălin!
    PROUD MANAGER OF...
    ____________________***______________________


  4. #14
    Champion Ljepoje's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    2,955
    NEWS: Our newly signed ST, Stevan Jovetić made huge improvements in his training, going from a 5* player to world class!
    ____________________***______________________


    S.Jovetić
    PROUD MANAGER OF...
    ____________________***______________________


  5. #15
    Champion Ljepoje's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    2,955
    NEWS: The official Balkan Boyz Squad - Season 4/ Lvl 4
    ____________________***______________________





    What´s New?!

    Our management decided to make following changes and improvements:

    - 1 Transfer listed player were bought on day 1: Stevan Jovetić (ST)
    - 7 Scouts were purchased at day 1 and 2: Asmir Begović (GK) * Nemanja Vidić (DC) * Mateo Kovčić (DMC) * Safet Sušić (MC) * H. Salihamidžić (AML-AMC-AMR) * Ivica Olić (AML-AMC-AMR) * and Edin Džeko (ST).
    - 150 Green booster´s were purchased due the intensive PT.

    Total cost: 500T


    Further Steps


    - From now on, we will let all of our players develop normally and see if further measurements needs to be taken in count or not. Also, we made a schematic diagram were we will be able to keep follow track on their improvements day by day.

    Also, since we have some green boosters left from yesterday after the intense PT. We could PT our 18yr old ST, Stevan Jovetić until he reaches 8*. Anyway, that's only a thought. Let's see how it goes
    Darth Sidious likes this.
    PROUD MANAGER OF...
    ____________________***______________________


  6. #16
    Rookie
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    136
    I like your setup! Think the team you have should see you safely into a top spot at next lvl as well, but I know what it's like having a few extra tokens burning holes in your pockets. No fun if you can't invest some in the team every now and then!

    Do you ever powertrain for special abilities or is that not worth the effort when compared to just going for skills? I've done some minor PTs for certain players but as soon as they turned 23, or saw a dramatic decrease in their progress I stopped.
    I've maxed Gerailton's attacking qualities which has been great for his scoring and assist tally, but do you think it has more to do with the base player than the balance of attributed points?

    I was hoping to milk the William Hill token offer for stuff but apparently they weren't to impressed with my winnings so far so I need to keep plodding away. 186 at first pay off is what got me some tokens to buy last year's two scouts and some PT, but my idea now was to try and generate money to buy Tokens for by going for relatively safe bets. Started out with 200 SEK and am now at 427 I think but just got a message from William Hill that I can't withdraw until I've gained a minimum of 1000 SEK from bets with 1,5 odds. D'oh! Guess it'll be another couple of days at least before my scheme can hatch properly!

  7. #17
    Champion Ljepoje's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    2,955
    @PeterMeter

    Ah, Why didn´t you say thay you where from Sweden as well? I´ve been typing in english like a foul
    I will answer you in Swedish, and if the mod´s or somebody else doesn´t understand I apologize for the inconvenience!

    Okey, Låt oss börja

    I like your setup! Think the team you have should see you safely into a top spot at next lvl as well, but I know what it's like having a few extra tokens burning holes in your pockets. No fun if you can't invest some in the team every now and then!
    Tack! Jo, det stämmer nog. När jag började lira T11 så köpte jag i princip inte något alls. Jag försökte använda det spelmaterial som jag hade tillgodo under säsong 1 & vann ligan ganska enkelt. Under säsong 2 så beslöt jag och sälja alla spelare som närmade sig 29+ strecket och köpte in lite färskt blod för de pengar jag fått under säsong 1 (match&prispengar) och det gick bra för mig igen: 1 ligatitel samt en 2:a plats i Champions league (förlorade efter straffsparkar).

    Sedan i början av säsong 3 bestämde jag mig för att investera lite i spelet/laget och köpte mig en 200T. För dessa Tokens kunde jag i princip köpa mig en ny startelva, vilket jag även gjorde. Sålde därmed de spelare jag förlitade mig under säsong 1 & 2. Tog även tillfälle i akt & uppdaterade arenan & allt omkring. Säsong 3 slutade även den med en ligatitel, I CL & CUP spelen så nådde jag kvartsfinal respektive kvalomgång. Köpte även en scout för 50T som blev "världstjärna" under halva säsongen, idag är han återigen "scout" vilket inte är illa

    Idag, dvs under säsong 4 så beslöt jag mig för att köpa en 500T (350kr) & köpa lite scoutade spelare samt den unga anfallaren som jag fick betala en 36T + 21M efter ett "budnings krig" mot en Schweizisk T-köpare. Denna typ av investering är tänkt att räcka&täcka 2 säsonger framöver & jag hoppas spelarna lever upp till mina förväntningar annars blir de illa.

    Do you ever powertrain for special abilities or is that not worth the effort when compared to just going for skills? I've done some minor PTs for certain players but as soon as they turned 23, or saw a dramatic decrease in their progress I stopped.
    I've maxed Gerailton's attacking qualities which has been great for his scoring and assist tally, but do you think it has more to do with the base player than the balance of attributed points?
    De enda som jag PT:at är de scoutspelare som köptes in för denna säsong samt den unga anfallaren. Tror jag brände typ 150 gröna boosters för detta. Idag köpte jag även en 18 årig mittback som är några skillpoints från att bli scout. Honom tänkte jag fostra även till höger back samt utbilda han i "luftförsvar". Tanken är att PT:a honom tills han når världstjärne status (dvs.Q45) sedan låta han växa/utvecklas normalt under hela säsongen. Fick betala en 38T samt 25,5M för honom, vilket är lite väl "smaskigt" men helt klart värt det med tanke på att han tränar 4x så snabbt/fort. Var nämligen i ett "budnings-krig" mot en ryss & en turk, och nu försöker turken köpa spelaren av mig via "förhandlingar". Men nope!

    Men ifall du planerar och PT:a en spelare, eller "skola" han i en ny position eller utbilda han i någon egenskap så tänk på följade: Ålder, Värde samt träningsintensitet. Det sägs att ju högre hans marknadspris är, desto fortare utvecklas han. Vilket jag nu kan bekräfta med tanke spelaren jag köpte idag. Samt ifall du nu planerar på att ha spelaren under en längre tid är en viktigt aspekt.

    Sen precis som du nämnt, spelare som når 23 års strecket är ingen vits & PT:a i och med att det tar tid för dem & utvecklas. Angående spelaren du nämnet så vet jag faktiskt inte. Måste nog ta en titt på honom innan jag kan utala mig. Vi kan lägga till varandra som vänner så kan jag kolla upp han & återkomma.

    I was hoping to milk the William Hill token offer for stuff but apparently they weren't to impressed with my winnings so far so I need to keep plodding away. 186 at first pay off is what got me some tokens to buy last year's two scouts and some PT, but my idea now was to try and generate money to buy Tokens for by going for relatively safe bets. Started out with 200 SEK and am now at 427 I think but just got a message from William Hill that I can't withdraw until I've gained a minimum of 1000 SEK from bets with 1,5 odds. D'oh! Guess it'll be another couple of days at least before my scheme can hatch properly!
    Även jag nappade på detta erbjudande men avböjde då några sade att de tar ifrån en de Tokens man får i "gengäld". Var en kille från Italien som gick i back 563Tokens p.g.a han avslutat sitt abonnemang. Tror tråden är kvar under "generell diskussion" ifall du vill läsa vad denne skrivit. I övrigt har jag lyckats skrapa ihop mer än 200T enbart på undersökningar samt de videos från supersonicads/tokenads & matomy. Därmed har jag unvidikit de så kallade "abonnemangs/prova-på" erbjudandena helt.


    Nu vet jag ej om jag lyckats besvara allt, men fråga gärna ifall du undrar över något. Har lärt mig en hel del sedan jag började lira detta. Ett tips är att följa de diskussioner som sker i forumet, på så sätt kan man lära sig ett & annat
    PROUD MANAGER OF...
    ____________________***______________________


  8. #18
    Rookie
    Join Date
    Feb 2013
    Posts
    136
    Quote Originally Posted by Ljepoje View Post
    @PeterMeter

    Ah, Why didn´t you say thay you where from Sweden as well? I´ve been typing in english like a foul
    I will answer you in Swedish, and if the mod´s or somebody else doesn´t understand I apologize for the inconvenience!
    Haha, vad roligt, jag hade inte ens tänkt på att det ju alldeles uppenbart står på Svenska i din signatur!

    Då har vi nog haft väldigt lika utveckling i spelet känns det som, även om jag inte hoppat på att rent köpa Tokens än, men ursäkterna börjar rinna ut i sanden. Det börjar märkas på allvar nu att man inte är lika bra när man möter folk som antingen byggt riktigt bra lag från grunden med tokens och PT. Får se hur jag gör, försöker köra på med så många deals jag kan hitta, samt försöker få ordning på gratis-bitarna. Det enda som känns drygt är när man inser att de köpen man gjorde förra säsongen som kändes klockrena var lite för gamla från början. Fick lära mig den hårda vägen att Scouts som är 24 år inte är jättelånglivade, och är svåra att utveckla vidare.

    Haha, du pratar fantasisummor för mig, jag tror min dyraste spelare är på 6,4 miljoner ändå, och tränar inte ens så snabbt som jag hade trott. Jag har en DMC nu som är väldigt lätt-tränad, han får omkring +100 varje gång jag hårdtränar på träningsmatch, men han är bara 39* vilket förmodligen är anledningen till att det går hyfsat fort. Planen nu är att försöka pumpa honom så mycket det går med de packs jag har så jag iaf får upp honom till scout.

    Hur brukar du göra när du köper spelare, kör du via Förhandlingar eller kör du på marknaden? Jag har fortfarande inte köpt en enda spelare via Förhandlingar, och de flesta bud man får är ju så långt under vad man betalat att man mest blir grinig

    Aj, låter riktigt illa med William Hill med andra ord. Man tyckte kanske att det lät lite för bra med 186 tokens för att egentligen bara deponera en 100-lapp. Jag får väl försöka ticka på med lite små-bets och hålla mig ifrån att sätta in mer pengar. Spurs tvålade dit mig duktigt idag dock, trodde de skulle lyckas ta sig vidare ändå.

    Kul att träffa någon annan som pratar svenska, verkar inte vara någon majoritet här ändå!
    Och tack för tipsen!

  9. #19
    Champion Ljepoje's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    2,955
    Quote Originally Posted by PeterMeter View Post
    Haha, vad roligt, jag hade inte ens tänkt på att det ju alldeles uppenbart står på Svenska i din signatur!

    Då har vi nog haft väldigt lika utveckling i spelet känns det som, även om jag inte hoppat på att rent köpa Tokens än, men ursäkterna börjar rinna ut i sanden. Det börjar märkas på allvar nu att man inte är lika bra när man möter folk som antingen byggt riktigt bra lag från grunden med tokens och PT. Får se hur jag gör, försöker köra på med så många deals jag kan hitta, samt försöker få ordning på gratis-bitarna. Det enda som känns drygt är när man inser att de köpen man gjorde förra säsongen som kändes klockrena var lite för gamla från början. Fick lära mig den hårda vägen att Scouts som är 24 år inte är jättelånglivade, och är svåra att utveckla vidare.
    Haha, Jag tänkte inte heller på det i början. De övriga forum-medlemmarna hade lite svårt & hänga med: först står det "Balkan Boyz", sedan är rubrikerna för emblem/tröjor (+ matchrapporter) på nåt helt annat språk och till slut skriver han på Engelska: Que? Men tyckte att den svenska versionen av T11 var mycket bättre än den Engelska eller Serbokroatiska. Sen har Svenskan mer eller mindre blivit en del av livet, så varför välja/ta något annat? De får stå ut med våra Ä,Ö & Å ett litet tag till

    Jo, det är precis som du säger. För varje level/säsong så blir det konkurrenskraftigt, speciellt i CUP- spelen där de stora "hajarna" finns. Samt kan jag känna själv att, "Okej nu har jag vunnit 3 ligatitlar i rad, men jag vill även vinna en CL eller CUP titel", så jag måste investera. Och jag tror många har sammt "tänk" i grund och botten. Har en polare från Schweiz som lirar på samma lvl (4) men dock på en annan server & hans lag är fyllda med "legender & superstjärnor". Han har dock PT:at de flesta samt lärt ut dem i olika egenskaper. Roligaste biten är att han icke brukar följa sina Liga eller CL matcher som spelas under dagtid, enbart CUP matcher. Men han vinner stort i vilket fall. Själv slog man ett bättre rankat lag igår på en träningsmatch med 1-3 så man undrar ifall laget & resultaten blir bättre ifall man inte närvarar vid avspark?

    Quote Originally Posted by PeterMeter View Post
    Haha, du pratar fantasisummor för mig, jag tror min dyraste spelare är på 6,4 miljoner ändå, och tränar inte ens så snabbt som jag hade trott. Jag har en DMC nu som är väldigt lätt-tränad, han får omkring +100 varje gång jag hårdtränar på träningsmatch, men han är bara 39* vilket förmodligen är anledningen till att det går hyfsat fort. Planen nu är att försöka pumpa honom så mycket det går med de packs jag har så jag iaf får upp honom till scout.
    Hah, jo men det stora problemet för mig är att jag är på en "new server", d.v.s jag och de övriga lvl 4 är högst upp på "matkedjan". Vi får brottas om de 5* spelarna som i de flesta fall är "server-generated" och de slutar i budnings krig i 90% av fallen. Oftast får man gå över 30 utslagsronder samt betala 4 eller 5 gånger av priset. Så man har i princip inget val förrutom att köpa scoutade spelare för 50T eller köpa något via förhandlingar.

    Quote Originally Posted by PeterMeter View Post
    Hur brukar du göra när du köper spelare, kör du via Förhandlingar eller kör du på marknaden? Jag har fortfarande inte köpt en enda spelare via Förhandlingar, och de flesta bud man får är ju så långt under vad man betalat att man mest blir grinig
    Har prövat båda, och marknaden verkar vara det bästa alternativet. Har försökt och köpa 8 olika spelare via förhandlingar, men samtliga har nekats. Troligtvis beror det på att ingen kan/vill sälja spelarna då de själva inte kan finna bättre p.g.a den stora konkurrensen. Men när jag velat köpa någon spelare via förhandlingar så brukar jag erbjuda +20-30% av spelarens värde samt 8 - 10 Tokens. Har själv fått flera bud via förhandlingar, men nekat samtliga. Så i grund-och-botten är man likadan

    Quote Originally Posted by PeterMeter View Post
    Aj, låter riktigt illa med William Hill med andra ord. Man tyckte kanske att det lät lite för bra med 186 tokens för att egentligen bara deponera en 100-lapp. Jag får väl försöka ticka på med lite små-bets och hålla mig ifrån att sätta in mer pengar. Spurs tvålade dit mig duktigt idag dock, trodde de skulle lyckas ta sig vidare ändå.

    Kul att träffa någon annan som pratar svenska, verkar inte vara någon majoritet här ändå!
    Och tack för tipsen!
    Ja, iallfall vad som skrevs i tråden där. Men samtidigt varierar det. Diskuterade dessa sponsor erbjudande med de flesta när jag började lira detta spel och det är från fall till fall, person till person. Några tyckte att de ena var bra, medans de andra tyckte de var dåliga. Beror nog mycket på den geografiska spridningen. Tror även att vi från Sverige har "lagen" på vår sida än exempelvis de spelare från asien eller afrika. Men hoppas de går vägen för dig i vilket fall, för 186T kan du få 3 scoutade spelare eller 200 gröna boosters.


    Tack desamma, skönt att veta att det finns flera från Sverige och inte bara jag här. Även bra med variation, inte så kul & kommunicera på engelska 24/7. Såg din "showcase" här på forumet, skall ta ett titt på dit lag sedan under eftermiddagen. Skall iväg & pyssla med vardagssysslor nu.
    Väl mött!
    PROUD MANAGER OF...
    ____________________***______________________


  10. #20
    Champion Ljepoje's Avatar
    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    2,955
    HEADLINE: Balkan Boyz advances after a dramatic CUP qualifier
    ____________________***______________________



    Balkan Boyz (Q40,6) Formation: 4-1-2N-1-2 (4-4-2 diamond) vs Robelix FC (Q36,2) Formation: 4-3-3 (4-3-2-1 in 2nd half)

    Scorers: E.Džeko (26min.ass:H.Salihamidžić)
    Subs: H.Salihamidžić <> I.Olić and A.Halilović <> X.Shaqiri

    Balkan Boyz completed a dramatic CUP qualifier after a early goal by Edin Džeko in the 1th half and therefore advanced to the CUP- playoffs for the first time in the Clubs history. The Dutch opposition - Robelix FC - played quite well, but just couldn't resist the offensive football and the high pressure pressing in front of their own goal the whole 90 minutes. The Balkan Boyz youngster, Stevan Jovetić had a great chance to extend our lead and score for 2-0 at the end of the 1th half, but their defense did a great job to clear the dangerous corner-kick by Nemanja Vidić. The Balkan Boyz . Also, our midfield play-maker, Safet Sušić made a heroic effort when he challenged and blocked a clear shoot by their ST in the 54th minute, but caused us a free kick. Despite that, our goalkeeper Asmir Begović did a terrific save and cleared the ball to a corner which our new-signed talent Ognjen Vranješ managed to clear out from danger.

    Also, The Balkan Boyz management wish to thank their Italian & German friends for their support during the game!
    PeterMeter likes this.
    PROUD MANAGER OF...
    ____________________***______________________


Page 2 of 22 FirstFirst 123412 ... LastLast